SEA Myth #4: Online ads zijn saai en eentonig

25 januari 2018  I 

 In 3 minuten gelezen!

 Door Lorens Van de Velde

Online ads zijn minder slaapverwekkend dan je denkt.

Vraag aan toevallige voorbijgangers wat ze verstaan onder ads via Google, en ze vernoemen waarschijnlijk enkel “advertenties bij zoekresultaten”. Die zien er al jarenlang hetzelfde uit: een blauwe titel, een groene link, en een grijze tekst. Verschrikkelijk saai, toch?

Het klopt dat Google Search Ads tamelijk eentonig zijn. Hier is echter een goede reden voor: Google wil alle adverteerders een gelijke kans geven dat mensen op hun ad klikken. Dit geldt ook voor Shopping Ads: als je op een productnaam zoekt, krijg je soms bovenaan al een foto en de prijs van dat product, bij verschillende online winkels. Behalve de naam van de winkel, de prijs, en eventuele acties of kortingen, ziet dit er voor elke winkel hetzelfde uit. Boooriiing!

Gelukkig is er meer mogelijk met AdWords. Enter: het fameuze Google Display Network. Dit is een gigantisch netwerk dat als geheel meer dan 90% van het toegankelijke internet bereikt. Als adverteerder bepaal je op welke soort websites je advertenties getoond worden. De bekendste soort zijn eenvoudige Display Ads: clickable afbeeldingen die boven, naast, onder, of tussen content op verwante websites komen te staan. Meer soorten hieronder!

Share this:

blog-contentdetail

Geef je business een boost!

VisualStar helpt je graag bij het opzetten en onderhouden van je SEA.

YouTube, de grootste videosite ter wereld, behoort ook tot het Display Network. Behalve Display Ads, zijn de bekendste advertenties ongetwijfeld Video Ads. Je weet wel, die reclame die voor - of tijdens - je YouTube-filmpje verschijnt en die je vaak pas kan wegklikken na 5 seconden. Als je iemand echter in 5 seconden kan overtuigen om je ad te bekijken, zijn Video Ads een héél sterk medium om je merk in de spotlight te zetten en het juiste publiek te bereiken.

Verder bestaan er nog ads om je app te promoten door middel van Universal App Campaigns, advertenties die in Gmail verschijnen, en last but not least: Lightbox Ads. Dit zijn interactieve ads die allerlei content kunnen bevatten, van gallerijen en filmpjes tot spelletjes in de ad zelf.

Kortom: door de verschillende soorten ads zijn de mogelijkheden zo goed als eindeloos, en enkel beperkt door je beschikbare tijd en fantasie. Voor elk uitgangspunt, voor elk budget, voor elke doelgroep bestaat er wel een ad. Toch niet zo saai, he?

VisualStar bekijkt graag welke soort ads passen bij je bedrijf en wat de meerwaarde zou kunnen zijn.