SEA Myth #5: Investeer in SEA en merk de volgende dag al resultaat

30 januari 2018  I 

 In 3 minuten gelezen!

 Door Lorens Van de Velde

Sneller is niet altijd beter.

In onze huidige maatschappij draait het altijd om sneller, beter, goedkoper en meer resultaat. Je zou dus kunnen verwachten dat elke euro die je in een AdWords-campagne steekt, meteen als winst verschijnt in je financiën. In dit geval werkt het nét iets anders.

Eerst en vooral moeten je campagnes en ads worden goedgekeurd door Google. Dit duurt meestal een paar minuten tot een uur, en deze wachttijd kan je minimaliseren door goed op de hoogte te zijn van de nieuwste policies van Google. Maar laat ons er van uitgaan dat dit al is gebeurd. Waarom duurt het dan toch nog even eer de clicks binnenstromen? Lees verder hieronder.

Share this:

blog-contentdetail

Geef je business een boost!

VisualStar helpt je graag bij het opzetten en onderhouden van je SEA.

Je hebt de term Artificial Intelligence vast al eens horen vallen. Computers en machines worden steeds slimmer en gaan een steeds grotere invloed hebben op ons dagelijks leven. In zekere mate zit er achter Google AdWords ook zo’n “virtueel brein”: op basis van allerlei algoritmes, de inhoud van je ads, trends, hypes, en nog een resem factoren, optimaliseert AdWords je ads. Zo moet je niet zelf constant alles aanpassen én haal je het meeste uit je budget. Klinkt goed, toch?

Natuurlijk is er een keerzijde aan de medaille: AdWords heeft tijd nodig om bij te leren. Om je ads te kunnen optimaliseren, heeft het systeem informatie nodig, hoe meer hoe liever. Als een campagne een paar weken loopt, kan AdWords voorspellen welke advertenties het beter gaan doen en welk budget ideaal is om de beste resultaten te halen. Bovendien geeft AdWords steeds betere suggesties: op welke keywords je best kan inzetten, welke negatieve keywords voeg je best toe, welke extensies kan je nog aan je ads toevoegen, …

Hoewel je niet meteen resultaat ziet, is dit dus uiteindelijk in je voordeel. Hoe beter je je voorbereidt en hoe meer informatie het systeem kan verwerken, hoe sneller je een vlot draaiende, winstgevende campagne hebt lopen.

Als je dit niet alleen wil doen, wil VisualStar je hier met plezier bij helpen.